marți, 9 aprilie 2013

Tinerii disfuncţionalizaţi de educaţie

       Disfuncţiile educaţiei consta în faptul că indiferent de calitatea şi valoarea informaţiei primite de la familie, părinţi, şcoală, cea mai mare influenţă în absorbţia şi influenţarea comportamentală a informaţiilor primite şi recepţionate vine din locul unde tânărul petrece cel mai mult timp. Acest loc poate fi definit şi ca un spaţiu de interes personal selectat şi acceptat de către tânăr.
       Cum putem repara această disfuncţie care are o valoare de necunoscută continuă în educaţie şi, de ce nu urmează tinerii "indicaţiile" specialiştilor şi pedagogilor, care conform unei scheme ştiinţifice, doar ei pot face recomandări în această privinţă?
      Din disfuncţie în disfuncţie ni se dezvăluie că în mare parte studiile ce se fac pentru tineri, nu se fac în colaborare cu tinerii, şi în genere un astfel de studiu se bazează pe studierea comportamentului tânărului şi deloc pe dezvoltarea lui, ca şi cum se urmăreşte descoperirea unui sistem de dresare a acestuia.
      Cum am mai arătat într-un alt articol, tânărul este bombardat de informaţii oferite total eronat de către sistemul actual în procesul de învăţare, care nu are practicabilitate şi pe  aptitudinile individuale ale tânărului, caz în care acesta se orientează spre un loc, grup sau sistem, în care se identifică la momentul în care constată că ceea ce învaţă şi execută el într-un moment dat, nu corespunde cu ceea ce-şi doreşte, şi de unde preia aproape global tot ce se petrece acolo - ceea ce poate fi nociv pentru el, întrucât filtrul său asupra propriului său mediu nu este devârşit.

     Şi cum se întâmplă în istoria oricărei încercări de atenţionare a unei disfuncţii de către un segment al unui ansamblu complex de manifestare a unui comportament, în cazul nostru, dorinţa tinerilor de a selecta informaţiile primite natural şi în funcţie de nevoi şi aptitudini, are loc o reacţie de corectare forţată a sistemului pentru a reveni la funcţiile lui pentru care a fost conceput iniţial. Adică, tânărului i se oferă doar alternativa de face parte dintr-un sistem pe care el tocmai îl sesisează că nu mai corespunde nevoilor în dezvoltare.
       Există soluţii simple pentru aceste disfuncţii ale educaţiei ce impune tânărului un comportament tipic de învăţare, dezvoltare şi educaţie. 
     Una dintre soluţii este bazată strict pe tânăr şi este o alternativă a educaţiei în care tânărul să se implice pe baza aptitudinilor în procesul de învăţare.



By Cicerone BSC - Braşov
      
       
      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu